The Middle is a position somewhere in between physical reality and the world of ideas. It is also a dwelling space somewhere in between the personal and the political. But most importantly, it is a very concrete place in geographical terms. The Middle Kingdom, China - known for being the greatest dictatorship in the world - is the main topic of discussion in this forum. Ironically, if published in the Middle Kingdom, this blog would most likely have been forbidden.

Thursday, January 26, 2006

57 timmar kvar

Sedan träder vi in i Hundens år. För er som inte har uppmärksammat det är det på lördag kinesiska kalenderns nyårsafton. Jag ska fira rejält med jiaozi (ångade degknyten) lagade av min kinesiska språkpartner och hennes vänner. Mums!

Själv har jag haft den stora olyckan att födas i Råttans år, 1984. Fast för mig som inte är djurvän känns inget av alternativen särskilt tilltalande - möjligtvis Drake i så fall. Mina föräldrar skulle ha satt igång 8 år tidigare med andra ord....

0 Comments:

Post a Comment

<< Home